Jak wydłużyć sobie dobę?

02:09:00

Podobno przeprowadzono badania i okazało się, że większość ludzi, gdyby miała taką możliwość zapłaciłaby za dwudziestą piątą godzinę doby. Niestety szansy na taki zakup nie mamy. W jaki więc sposób samemu wydłużyć sobie dzień? Przedstawię Wam moje sposoby, których staram się używać (choć NIESTETY nie zawsze mi to wychodzi).


Wstań wcześniej

Zdaję sobie sprawę, że to banał nad banałami, jednak jest naprawdę skuteczny. Ja niestety w trakcie roku szkolnego muszę wstawać o 5'40, więc ta metoda na tygodniu nie wchodzi w grę. Jednak podczas weekendu warto wstać chociaż te pół godziny wcześniej, żeby mieć chwilę nawet na spokojne zjedzenie śniadania, albo miły spacer z psem. Ja należę do "rannych ptaszków", więc nie stanowi to dla mnie problemu, wiem jednak że wiele z Was woli jednak dłużej pospać. W takim wypadku proponuję trochę późniejsze położenie się spać. Zyskany czas można przeznaczyć na relaksującą kąpiel albo czytanie książki.

Nie marnuj czasu

Za pół godziny leci w telewizji mój ulubiony serial, więc nie mam już ani trochę czasu, żeby ogarnąć pokój. Znacie to uczucie? Dużo rzeczy do zrobienia, ale przecież dosłownie za "parę chwil" jest coś, czym chcecie się zająć, lub co zaplanowałyście. Starajmy się nie marnować takich niepozornych chwil, bo być może dzięki ich pełnemu wykorzystaniu w ciągu dnia uda nam się zaoszczędzić godzinę na wieczorne leniuchowanie z czystym sumieniem albo na zrobienie czegoś, na co rzekomo nie mamy czasu.

Nie odkładaj na później

Później posprzątam po śniadaniu, później wyczyszczę buty, później pochowam ubrania, później odrobię lekcje, później pościelę łóżko, później poodkurzam, później..., później..., później..., przecież to wszystko zrobię... PÓŹNIEJ. No właśnie później, a dlaczego nie teraz? Trzeba pokonać wewnętrznego lenia i czynności, które możemy zrobić od razu, róbmy natychmiast. Często okazuje się, że zajmują one tylko kilka minut, ale kiedy się nawarstwią mogą zająć nam nawet ponad godzinę, a czas który mogłyśmy wcześniej na to wykorzystać i tak będzie "przebimbany".


A jakie Wy macie sposoby na wydłużenie Sobie doby? Wiem, że te które podałam wyżej wydają się proste, ale niestety często zapominamy ich używać.


You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Instagram

Subscribe